Sunday, July 11, 2010

hari ini....

hari ini aku terasa bagaikan hilang di dunia yang nyata ini.... aku seseorang yang sentiasa merindukan kenangan...
sebagai seorang pelajar...
aku sentiasa berharap agar menemui sinar harapan yang baru...
namun...
aku masih di takuk lama..
berdiri tanpa memikirkan masalah yg mendatang,...
cuma itu yg aku mampu..
apa yg bakal terjadi semua sudah tertulis...
sedangkan mereka..
masing2 dengan haluan sendiri..
mengejar cita2 yang menggunung tinggi.... dalam erti kata lain..
aku melihat mereka..
sebagai pembunuh yg kejam..
menikam dari belakang....
pergi dengan menuju kejayaan tanpa belas dan ihksan...
aku kecewa dgn janji2 manis dia...
kosong...
waspada penting pada diri kita,..
jaga lah itu....
itu yang tebaik..
akhir kata..
nasihat dari saya..
buat baik berpada-pada..
buat jahat jgn sekali..
jika kita tidak mampu menabur janji jgn kita mencurah kata..
ia tajam bagaikan pisau melukakan onak duri di hati kita...

1 comment:

  1. jangan di toleh kebelakang.. terus maju kehadapan. carilah kekuatan diri. bina keyakinan dan tingkatkan pretasi diri. peluang ada di mana sahaja cume kita jerk yang tak melihatnye "coz transparent heheh" jangan jadikan kegagalan lepas sebagai alasan untuk terus mundur. tidak semestinya kita bukan lagi bergelar "pelajar" kita tidak dapai mengampai impian!

    ReplyDelete